,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jobba på Bjelin

Dags för en ny karriär?

Bjelin Sweden AB är både en producent och ett försäljningsbolag för träbaserade golv tillverkade med nya och innovativa tekniker. Bjelin ingår i koncernen Pervanovo Invest AB och är idag världsledande inom golvteknik. Koncernen har idag ca. 1 000 anställda och omsätter 1,3 miljarder kronor årligen. 

Bjelin har nyligen etablerat egna försäljningsorganisationer i Danmark och Finland och fler marknader kommer att följa. Bjelin har produktionsenheter i skånska Viken samt regionerna Bjelovar, Ogulin och Otok i Kroatien. I Ogulin bygger vi just nu världens största trägolvsfabrik. 

På Bjelin värdesätter vi alla medarbetarnas kompetens men välkomnar alltid nya erfarenheter. Finns jobbet du söker inte i listan nedan välkomnar vi en spontan ansökan på [email protected] 

Observera att vi inte tar emot spontana ansökningar som är direkt skickade till våra anställda på grund av personuppgiftsskäl. 

Lediga jobb

 

 

Ekonomiassistent

Snabbväxande golvföretaget Bjelin söker ekonomiassistent med erfarenhet av administration av löner.

För att stötta vår kraftiga internationella expansion söker vi nu en noggrann, lyhörd och ansvarstagande ekonomiassistent som kan tänka sig kombinerad roll som löneadministratör.

Vi söker dig som har några års erfarenhet av löpande bokföring samt löneadministration. Du har liknande erfarenhet från ett ägarlett bolag eller så har du arbetat som ekonomikonsult på en byrå med liknande uppdrag. Du ansvarar för den löpande bokföringen och lönefunktionen och rapporterar direkt till ekonomichefen.

Tjänsten är en tillsvidare- och heltidstjänst med placering på vårt nybyggda huvudkontor i Helsingborg, Skåne (från och med 2021).

Du rapporterar direkt till Bjelins ekonomichef.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Löpande bokföring (bank/kundinbetalningar/leverantörsfakturor/reseräkningar)
  • Påminnelsehantering
  • Avstämning av balanskonton
  • Momsdeklarationer
  • Intrastat/SCB
  • Uppföljning och avstämning av kundbonusar
  • Kreditbedömning av nya kunder
  • Internavstämningar - mellanhavande koncernbolag
  • Löneadministration ca 40 anställda.

 

 

 

VEM ÄR DU?

För att lyckas i din roll behöver du vara strukturerad, noggrann och ansvarstagande och ha ett självständigt arbetssätt och en förmåga att översätta verksamheten till siffror. Du är lyhörd för behoven i organisationen, initiativrik och engagerad och i samarbete med dina kollegor strävar du efter att kontinuerligt leverera högsta kvalité.

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som är ekonomiassistent/löneadministratör med minst 3-års erfarenhet av löpande redovisning. Alternativt att du har arbetat som konsult på en byrå med liknande bolag.

Du har KY- eller högre utbildning inom ekonomi, alternativt fullgod erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.

DIN ANSÖKAN

Då vi arbetar med löpande urval till tjänsten ber vi dig ansöka omgående. Mejla din ansökan till [email protected]

För frågor om tjänsten kontakta: Gustav Ristenstrand, [email protected]