,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Från tisdag vecka 39 genomgår vi ett serverunderhåll och vår handläggningstid för inkommande beställningarn kommer att vara längre än normalt. Under dessa dagar är inloggningen till B2B-siten stängd.

Hur reklamerar jag en felaktig leverans?

Hur reklamerar jag en felaktig leverans?

Om du får en felaktig eller av Bjelin felexpedierad vara kommer Bjelin i händelse av retur att stå för transportkostnaderna. Enligt Konsumentköplagen skall felaktig vara reklameras snarast, dock inom 2 månader. Detta avser dock oöppnade förpackningar. Eftersom kunden enligt lagen också är skyldig att minimera skadan av en felaktig vara kan man inte installera ett golv och sedan reklamera detsamma. Vid en retur av en felaktig vara skall denna vara i väsentligen oförändrat skick

Vi skickar dig då returfrakthandlingar så att du kostnadsfritt kan returnera den felaktiga varan. Givetvis sänder vi dig en ersättningsvara fraktfritt. Om varan utgått ur sortimentet återbetalar vi dig ett belopp motsvarande varans värde.

Etiketter: