,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Vårt showroom i Stockholm håller tillfälligt stängt under vecka 28-33.

Hur reklamerar jag en felaktig leverans?

Hur reklamerar jag en felaktig leverans?

Om du får en felaktig eller av Bjelin felexpedierad vara kommer Bjelin i händelse av retur att stå för transportkostnaderna. Enligt Konsumentköplagen skall felaktig vara reklameras snarast, dock inom 2 månader. Detta avser dock oöppnade förpackningar. Eftersom man som kund enligt lag också är skyldig att minimera skadan av en felaktig vara kan man inte installera ett golv och därefter reklamera detsamma. Vid en retur av en felaktig vara skall denna vara i väsentligen oförändrat skick.


Vi skickar dig då returfrakthandlingar så att du kostnadsfritt kan returnera den felaktiga varan. Givetvis sänder vi dig en ersättningsvara fraktfritt. Om varan utgått ur sortimentet återbetalar vi dig ett belopp motsvarande varans värde.