,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Vårt showroom i Stockholm håller tillfälligt stängt under vecka 28-33.

Hur ska jag göra om jag vill byta eller avbeställa en vara?

Hur ska jag göra om jag vill byta eller avbeställa en vara?

Om du vill avbeställa en ej levererad vara rekommenderar vi att du ringer till vår kundtjänst för att förhindra att sändningen lämnar vårt lager. En sändning som har lämnat vårt lager kan inte stoppas.


Som privatperson har du har full ångerrätt i 30 dagar efter det att du mottagit varan. Självfallet får du pengarna tillbaka för varan. Det enda villkoren är att varan inte är använd och att den är oskadad samt att varan återsänds i originalförpackning med tillhörande originalhandlingar. Det innebär att du har rätt att skicka tillbaka de varor du mottagit. Du står endast för transportkostnaderna och transportrisken i samband med returfrakten.

Meddelande om retur skall innehålla följande information:

  • Ordernummer
  • Fakturanummer
  • Artikelnummer på de produkter som returneras samt antal av respektive artikel som returneras
  • Orsak till retur
  • Val av emballagemetod

Informationen behövs av administrativa skäl.

Innan du returnerar varan ska du invänta information om returnummer från kundtjänst.

Vill du returnera varan vill vi att du fyller i blanketten nedan och skickar den till Bjelin skriftligen via post eller e-post. Returfrakt betalas av kunden. 

Ångerblankett